datadrevne virksomheder
træffer bedre beslutninger

Med en konstant stigende mængde data til rådighed er det muligt at gøre op med mavefornemmelser og i stedet træffe beslutninger på et faktuelt grundlag.

Den datadrevne virksomhed evner at kortlægge sin historie, diagnosticere sin nutid og forudsige sin fremtid med det overordnede formål at træffe bedre beslutninger. Og det er netop omdrejningspunktet for en data-drevet virksomhed.

den datadrevne virksomhed
har data i dna’et

Erfaring viser, at datadrevne virksomheder i gennemsnit er 5% mere produktive og 6% mere profitable end deres konkurrenter. Forholdet mellem de datadrevne virksomheder og deres konkurrenter kan bedst beskrives ved the born data-driven versus den traditionelle forretning. På den ene side står en virksomhed med data i sit DNA og på anden en traditionelt drevet virksomhed - og i Inspari er vi ikke i tvivl om, hvem der vinder den kamp fordi:

  • datadrevne virksomheder træffer bedre beslutninger
  • datadrevne virksomheder øger deres konkurrenceevne
  • datadrevne virksomheder forbedrer deres vigtigste nøgletal

vil du vide mere om at være datadreven

Overvejer du selv, hvordan I kan udnytte jeres data, så I får en konkurrencemæssig fordel. Så kan vi helt sikkert hjælpe jer.

Jens-Jacob Thuun Aarup
Direktør og partner
M: +45 20 26 86 60
@:  jja@inspari.dk
direktør og partner Jens-Jacob Aarup

at rotere
om data

For den data-drevne virksomhed er det altafgørende at tænke data helt ind i forretningsmodellen, lige fra data-drevet salg og marketing til data-drevet HR eller finance management.
Mere specifikt skal data indarbejdes i alt fra strategi og information management til kompetencer og kultur. 

strategi

En datadrevet virksomhed arbejder med data på det strategiske niveau, og det er naturligt for virksomheden at bruge sin viden til at opnå konkurrencemæssige fordele.

 

kompetencer

Den data-drevne virksomhed evner at sætte det rette team af medarbejdere med de rette kompetencer. Evnen til at analysere data er nemlig mindst lige så vigtigt et forretningsområde som salg og økonomi - ligesom de analytiske kompetencer skal gennemsyre hele virksomheden, ikke en særskilt afdeling.

information management

For at udnytte værdien maksimalt sørger den data-drevne virksomhed for, at de rette information management løsninger er til rådighed. Ideelt set er alle data tilgængelige i én løsning for at nedbryde data-siloer, styrke samarbejdet og sikre transparens.

 

kultur

I den data-drevne kultur er alle medarbejdere motiveret til at bruge data aktivt og som et redskab til deling af viden. Hele kulturen er båret af evnen til at bruge og have tillid til data - ikke blot den gode mavefornemmelse.

læs magasinet om
det datadrevne danmark 

For tredje år i træk har vi taget temperaturen på det datadrevne Danmark - og i år har vi udvidet og taget Norge, Sverige og Finland med i undersøgelsen. Resultaterne har vi krydret med artikler og skabt et nyt årsmagasin, nemlig Data-driven '16. 

Hent magasinet og læs fx: 

  • Hvem er bedst til data i Skandinavien? 
  • Er datapulsen faldende eller stigende?
  • Hvordan mobilen og budgettet driver BI ud til brugerne
  • Sådan bliver Marketing og HR datadrevne