genkender du
disse udfordringer?
Du skal rapportere dele af din pipeline, og du bruger derfor meget tid på at:
- finde data
- visualisere data
- flytte data ml. systemer
- få et entydigt billede
Udfordringerne gør, at du ikke har et entydigt billede af, hvor langt dine kunder er i salgsprocessen. Og konsekvensen er, at du ikke hurtigt kan se, hvem der har bolden i forhold til næste træk.
Forestil dig et salgsdasboard, der giver dig det fulde overblik, så du til enhver tid kan trække de rigtige tal og bruge din tid på værdiskabende salg - og ikke på at fremskaffe data.
"
administrative opgaver tog for meget tid, som jeg hellere ville bruge med mine kunder
- Salgsdirektør
Citatet gælder for rigtig mange salgsdirektører og salgsledere - måske også for dig?
Derfor har vi skabt et salgsdashboard, som giver dig adgang til data fra dine relevante datakilder, fx CRM, CMS, lister fra Excel og LinkedIn Sales Navigator. Med dashboardet får du og dine medarbejdere et samlet overblik og mulighed for at følge med i fx:
- udviklingen i salgspipelinen
- lukketid pr. kunde
- performance på tværs af salgsafdelingen
I kan derfor starte jeres møder med at gå direkte til at analysere og lægge planer for salg i stedet for at diskutere, hvem der sidder med de mest opdaterede tal.
vælg dit foretrukne
BI-værktøj
Salgsdashboardet er uafhængigt af dit foretrukne BI-værktøj. Hvis du står over for valg af værktøj, kan du med fordel tage os med på råd, så du får netop dét, som passer bedst til din organisations behov. Herunder finder du tre af de markedsledende BI-værktøjer, og du er meget velkommen til at downloade en trial. De er gratis, og du kan bare lege løs. God fornøjelse.
self-service BI
Som bruger får du mere magt. Du kan skabe fleksible og interaktive visualiseringer baseret på din egen intuition eller best practice vejledning.
data governance
Ét sæt nøgletal til alle i din organisation sikrer, at I kommunikerer én sandhed.
stærke visualiseringer
Et brugervenligt design samt drag 'n' drop-funktionen gør det nemt og hurtigt for selv BI-nybegyndere at skabe visualiseringer.
transparens
Let og overskueligt at visualisere udviklingen i analyserne der foretages – således kan du nemt dele de vigtige resultater med dine kollegaer.
responsivitet
Skærmstørrelsen tilpasses det enkelte device. Dermed får du maksimal frihed til at tilgå information, uanset om du anvender pc, tablet eller mobil.
embed hvor brugerne er
Uanset om det er et intranet eller en eksternrettet kundeportal kan du embedde Qlik Sense, der hvor jeres brugere er i forvejen. Genanvend datamodeller eller skab dem on-the-fly ved brug af de mange API’er.
få indsigt til
at udnytte potentialet
Et salgsdashboard kan hjælpe dig med et overblik over både kvantificér- og kvalificérbare mål. Disse mål kan du bruge til at sammenholde, i hvor høj grad du opfylder strategiske og operationelle mål, som skal afspejle din virksomheds strategi.
Det giver dig overblikket over:
- pipeline styring- budget kontra pipeline
- hvem vi tjener penge på - potentiale
- indsats områder
- performance på tværs af sælgere
Som en afledt effekt af ovenstående punkter får du redskaberne til at rette og korrigere indsatser, så du optimerer salgsindsatserne. Derigennem kan du kortlægge og planlægge ressourcerne, så du investerer i de 'rigtige' kunder. Sidst, men ikke mindst vil det blive tydeligt i afdelingen, hvordan I sammen skaber værdi for kunderne.
skal vi mødes
hos dig eller hos os?
Hvis du tænker, at tiden er inde til et møde eller et uforpligtende kald, er du mere end velkommen til at kontakte os. Du udfylder bare formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde et godt tidspunkt.