business intelligence
til detail & brand

 

Detail & brand er blandt de brancher med størst direkte, daglig kundekontakt, og hvor data er mest tilgængeligt. Men udnytter du og dine kolleger potentialet i den indsigt og værdi, som data kan give om jeres kunder og forretning? Og bruger du de mange datatouchpoints fyldt med viden til din konkurrencemæssige fordel, så du altid er foran konkurrenterne?

Lad din data-rejse starte her med business intelligence til virksomheder inden for detail & brand og indfri dit datadrevne potentiale.

top 5
analyser
til datadrevet
detail & brand

Business intelligence handler om meget mere end salgs- og finansrapportering - potentialet er langt større. Dataarbejdet er ikke bare vejen til en dybere og mere værdiskabende forståelse for forbrugernes behov, adfærdsmønstre og loyalitet. Det leverer også forretningskritisk viden om fx butiks- og lageroptimering, op- og mersalg og supply chain management.

Vi leverer BI-løsninger, der matcher de behov, vi ser hos vores kunder inden for detail & brand. Og selvom vores kunder i udgangspunktet er vidt forskellige, så har de stadig mange af de samme udfordringer - det gælder måske også for dig. Det finder vi sammen en løsning på.

  1. Performance: Altid opdaterede tal med salgs- og medarbejderperformance
  2. Just in time: konstant optimering af supply chain management
  3. Replenishment: datadrevne behovsregninger og optimering af purchase planning
  4. Like-for-like vækst: sikring af organisk vækst
  5. Omnichannel: opfølgning på kampagner for at sikre det bedste marketingmix af både online og offline aktiviteter

"ledelsen har altid overblik på tværs af brands, kunder og sælgere – og dét giver en helt uvurderlig indsigt i realtid."


Mette Elisabeth Anderson, 
Business Controller, Rosendahl Design Group

retail data is
a people's business

Den datadrevne virksomhed tænker og handler på tværs af forretningen ved hjælp af business intelligence. Når siloerne mellem de forskellige forretningsenheder i organisationen brydes ned, får ledelsen indsigt i de vigtigste KPI’er for forretningen som helhed og for de enkelte enheder - fra time til time. Det betyder, at ledelsen kan træffe de rette beslutninger baseret på viden. Samtidig kan fx butikschefen, marketingchefen eller lagerchefen spotte udfordringer og foretage ændringer i, fx medarbejderallokering, online kampagner eller vareflow, inden det slår igennem på bundlinjen. Når du handler på indsigt, oplever du den ægte forretningsværdi af at arbejde med data.

hent gratis guide
5 enkle trin til 
succes med dit BI-projekt

 
Læs guiden og bliv inspireret til:

  • Hvor du skal starte for at få succes med BI
  • Hvordan du vælger den rigtige front-end
  • Hvad du skal gøre for at forankre projektet i din organisation

 

skab værdi
med data

Forretningsindsigt giver værdi
Vi analyserer vores retail-kunder - både i forhold til det enkelte marked og forretningsmodellen. Sammen identificerer vi de vigtigste KPI'er, der er grundlaget for den datadrevne beslutningskraft.

Læs mere

Datavisualisering
Giv ledelsen dashboards med altid opdaterede tal, så hver leder kan følge sin forretningsenhed i realtid. Det giver den enkelte leder et redskab til at dykke ned i sine egne tal og reagere hurtigt, fx ved faldende salg.

Læs mere

Privacy
Nu hvor du er landet her på siden, skal du vide, at vi sender en cookie i din retning. Den bruger vi til analyse og personalisering af indhold. Hvis du klikker på feltet 'JA' eller klikker videre på denne webside, accepterer du vores brug af cookies.
Ja / Nej / Læs mere