BI til advokatfirmaer
datadrevne advokater 
træffer bedre
beslutninger  


Det datadrevne advokatfirma er et videnshus, som gør data til viden og viden til værdi. I et marked præget af hård konkurrence er morgendagens vindere at finde blandt de advokatfirmaer, som gennem indsigt i egen forretning formår løbende kan tilpasse sig markedet og optimere interne processer for bedst mulig ressourceudnyttelse: At kunne producere mere for de samme penge.

Udlev dine datadrevne ambitioner her, nemlig med business intelligence skabt specielt til advokatbranchen.

BI bygger bro
mellem data og mennesker

Med business intelligence som aktivt styringsredskab er du altid opdateret på de traditionelle nøgletal som, fx debitérbare timer, over- og underdækning, faktureringsgrad og kapacitetsudnyttelse. Samtidig kan du udnytte den konkurrencemæssige fordel data giver i form af indsigt i klienternes adfærdsmønstre online og ikke mindst rentabilitet, så du kan tegne et billede af de klienter, som er bedst for forretningen som helhed. Med dine nye indsigter kan du træffe de rigtige beslutninger baseret på fakta, ikke kun den gode mavefornemmelse. Og dét er god forretning. 

 

 

hvad er vigtigst 
for din 
forretning?

Sagsbudget: Identificering af flaskehalse og optimering af de enkelte faser for bedre cash flow

Performancemåling: Altid opdateret faktureringsgrad og normtid på tværs af organisationen

Personaleperformance: Performer den enkelte medarbejder optimalt?

Kapacitetsudnyttelse: Udnytter du anciennitet og kompetencer på tværs af organisationen?

Kendskab til klienterne: Har du den nødvendige indsigt i kunderejsen til at komme foran konkurrenterne? 

skal vi tale sammen?
uforpligtende møde 

I Inspari arbejder vi hver dag med at skabe værdi i advokatbranchen. Og vi kan også gøre en forskel for din forretning. Hvad enten du har spørgsmål, behov for support på dit BI-miljø eller blot gerne vil have en uforpligtende snak, så tøv ikke med at kontakte os. Du udfylder blot formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde et godt tidspunkt. 

er en høj faktureringsgrad
lig med optimal
udnyttelse af kapaciteten?  

prisfastsætter du gennem
indsigt i vundne sager

eller mavefornemmelse? 

er paragrafkoder
en aktiv del af dine
beregninger og analyser? 
 


hent gratis guide:
sådan får du
succes med BI

 

Hent guiden og få:

  • Inspiration til succesfulde (og realistiske) BI-projekter inden for advokatbranchen 
  • 5 trin til succes med BI - og de faldgruber du skal undgå
  • Idékatalog over aktiviteter, som giver dig glade og dygtige BI-brugere

 

det gode partnermøde
baseret på data 
eller mavefornemmelser 

 


Business intelligence til advokater åbner op for nye muligheder for rapportering og indsigt på tværs af partnergruppen. Nogle advokatfirmaer bruger business intelligence til at give hver partner endnu dybere indsigt i tallene for sit eget område. Andre advokatfirmaer vil have fuld transparens på tværs af partnergruppen for at dele viden omkring performance på det enkelte område og på tværs af partnergruppen. Hvad enten du og dine kolleger går i den ene, den anden eller jeres egen retning, så kan I opnå resultater med business intelligence.

Dit næste partnermøde
Forestil dig, at du på dit næste partnermøde har indsigt i netop de tal, der er relevante for mødet - uden først at skulle diskutere, om det er den ene eller den anden, der har trukket de rette tal.

Hvis fokus på mødet er underdækning år-til-dato, vil det være konstruktivt at kunne dykke ned i den enkelte sag med underdækning og selv at svare på, hvorfor underdækningen har fundet sted. I vil ligeledes få indsigt i, om der er tale om investeringstimer eller reel underdækning. Et andet fokus kunne være rentable kunder; Er de langvarige relationer også de bedste, eller er timeprisen ikke blevet justeret så længe, at det er blevet en dårlig forretning for jer? Og betyder den langvarige relation, at der kan være en uhensigtsmæssig kapacitetsudnyttelse, fordi ”sådan plejer det at være”?

Forklaringerne kan være mange, og indsigten i de konkrete sager er uvurderlig. Særligt fordi de er tilgængelige, når du og dine kolleger har behov for dem – og ikke først, når it-afdelingen eller Excel-eksperten har gjort tallene klar (forudsat de findes i dit advokatfirma).

 

kapacitetsudnyttelse 
analysér på tværs af titler, 
kompetencer og sager

 

Brug data som et intelligent redskab til optimal kapacitetsudnyttelse, så du kan forecaste på tværs af ressourcer og sager og få indblik i, hvem har noget at lave nu og i fremtiden – og måske vigtigst af alt, hvem der ikke har.

Kapacitetsudnyttelse
I den daglige planlægning kan du sammensætte det rette team på en sag, så din klient får den bedst mulige oplevelse og resultat, mens du samtidig udnytter ressourcerne bedst muligt på tværs af kompetencer og anciennitet internt. Du sørger samtidig for, at hver enkelt faggruppe gør netop det, som giver bedst mening – fra den advokatfuldmægtige til partneren. Det er sundt for din forretning. 

Rentabilitet
Når du har styr på de grundlæggende data på den enkelte sag, kan du identificere flaskehalse i sagsbudgettet og optimere for et bedste cash flow. Det giver eksempelvis viden om, hvor stor indflydelse timeprisen har på rentabiliteten for den enkelte klient på lang sigt, og hvordan performancemåling er, når du altid har opdaterede faktureringsgrader og normtid på tværs af organisationen. Denne form for indsigt er uundværlig, når ambitioner om optimering og vækst skal udleves.   

kortlæg kunderejsen
sammensæt dit
marketingmix 



Word of mouth er et stærkt redskab i at få nye kunder. Men for langt de fleste advokatfirmaer er det ikke nok. Spørgsmålet er så, hvor du skal lægge dine marketingkroner? Og hvordan sikrer du den nødvendige indsigt i return on investment, der sikrer buy-in til fremtidige investeringer? 

Mål hvor du får mest for pengene 
Ved at kortlægge den digitale kunderejse ind i din forretning får du den uvurderlige indsigt, som for alvor gør en forskel i antallet af nye klienter. Jo større kendskab du har til din målgruppe, jo bedre en marketingplan kan du lave for næste år. 

Overvej om du lige nu kan svare på følgende: 

  • Reagerer din målgruppe på de trykte annoncer?
  • Skal du prioritere Google, Facebook eller LinkedIn højest
  • Kender du værdien af en podcast, en blog eller content marketing?

Lad os lave effektmålinger og gøre dig klogere på, hvad dine næste træk skal være. 

workshop dig til indsigt 
start med fælles forståelse 
på tværs af forretningen



At skabe en succesfuld BI-løsning starter ofte med en forretningsanalyse, som gennem blandt andet begrebsmodellering sikrer en fælles forståelse af verden. Når du og dine kolleger opnår den vigtige fælles forståelse, får I også et solidt fundament til rapportering på tværs af datakilder og afdelinger.

Alle bringer viden til bordet
I mødet med en af vores forretningskonsulenter med erfaring fra advokatbranchen får du og dine kolleger både nye indsigter og ikke mindst nye øjne på jeres verden. Samtidig bringer I jeres viden til bordet, og sammen skaber vi den vigtige fælles forståelse. Du kan se et eksempel på en begrebsmodel her til venstre. Måske kan du allerede genkende dele af din verden? 

derfor skal du vælge inspari som samarbejdspartner & værdiskaber

 

 

Vores branchekendskab er din fordel
Når du vælger Inspari som business intelligence partner, får du både en strategisk og teknisk sparringspartner. Gennem mange år har vi arbejdet med advokatbranchen, og alle disse erfaringer kommer dig og dine kolleger til gode. Vi kender jeres udfordringer – og vi kender jeres potentiale. Samtidig er vi fuldt ud bevidste om, at ethvert advokatfirma er sin helt egen.

One size does not fit all
I Inspari arbejder vi med og er højt certificerede inden for de tre førende BI-værktøjer, nemlig Qlik, Tableau og Power BI. Og gennem årerne har vi selvfølgelig også fået erfaring med en række andre BI-værktøjer - så lad endelig ikke værktøjet skille os ad. Du kan derfor trygt vælge Inspari uanset dit værktøj, fordi vi ved godt, at one size does not fit all. 

 

 

kontakt mig
hvis du vil vide mere

 

anders rølling
+45 31 37 96 21
anr@inspari.dk

hør den erfarne konsulent
fortælle om potentialet i dine data

 

Martin er en erfaren herre ud i business intelligence til advokatbranchen. Og det er blandt andet Martins forretningsforståelse og tekniske fundering, der ligger til grund for vores BI-løsning skabt specielt til data-ambitiøse advokatfirmaer. Derfor får du her Martins ord på, hvordan du kan tage din advokatvirksomhed til nye højder – hvad enten du allerede er godt i gang med BI, har behov for nye idéer til at rykke videre eller du står over for en ny start. 


business 
intelligence 
til de data-
ambitiøse 

Giv klienterne
overblik via
 kundeportal

Bruger du uhensigtsmæssigt meget tid på at rapportere fx fremdriften på en sag og give økonomisk overblik? Og sker det, at du ikke kan melde tilbage i netop det tempo, som din klient forventer - med negativ feedback som konsekvens?

Med en kundeportal logger din klient ind på sin egen side og kan derfra følge projekter og finde svar på spørgsmål. Det frigiver ressourcer og sikrer et transparent projektoverblik. Vi kan hjælpe dig med at lave en lækker kundeportal uanset om du bruger Qlik, Tableau, Power BI eller Excel. Læs mere her 

Vejen til 
intelligent budgettering

Er finansbudgettet i Excel grænsende til det uoverskuelige? Flyver Excel-ark fra indbakke til indbakke?

Giv ledelseslaget et stærkt kort på hånden til altid at have overblik over økonomien med et dashboard over finansbudgettet. På den måde har alle én version af sandheden og kan dykke ned i finansrapporteringen for at finde svar og årsagssammenhæng.

Læs mere om intelligent budgettering

Privacy
Vi elsker cookies & data i Inspari. Nu hvor du er landet her på siden, skal du vide, at vi sender en virtuel Oreo i din retning. Den bruger vi til analyse og personalisering af indhold. Hvis du klikker på feltet 'JA' eller klikker videre på denne webside, accepterer du vores brug af cookies. Ja / Nej / Læs mere