BI til bilbranchen

få bedre indsigt & 
træf bedre beslutninger 

 

Uanset hvor i bilbranchen du befinder dig, er potentialet i at bruge data intelligent stort - fra indsigt og analyser i nybilsalget til analyser på tværs af eftersalgsmarkedet. Med Business Intelligence får du den nødvendige indsigt, som giver dig et stærkt beslutningsgrundlag baseret på fakta.


Igennem mange år har vi skabt BI-løsninger til bilbranchen, og her vil vi vise dig perspektivet i at bruge data aktivt til at optimere, effektivisere og innovere din forretning - uanset om du er forhandler, importør eller har et ben i hver lejr.

 


har du styr på lagerbinding
og avance på nybilsalg
og eftermarked?   


kan du benchmarke på
tværs af forhandlere,
bilmodeller, mærker og selskaber?  


har du indblik i,
kundeloyalitet og
servicebesøg?  
 

skal vi tale sammen?
uforpligtende møde 

I Inspari arbejder vi hver dag med at skabe værdi i bilbranchen. Og vi kan også gøre en forskel for din forretning. Hvad enten du har spørgsmål, behov for support på dit BI-miljø eller blot gerne vil have en uforpligtende snak, så tøv ikke med at kontakte os. 

Du udfylder blot formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde et godt tidspunkt. 

  


hvad er vigtigst 

for dig som 
importør?

Ét overblik: Indsigt i forhandler-performance og benchmark-analyser


Serviceeftersyn og eftersalgsmarked:
Indsigt i salget af originalt udstyr og tilfredshed for eftersyn og service


Lagerbinding:
Optimer Overblik over værdikæde fra fabrik til kunde.


Finansiering og forsikring:
Overblik over samlet værdi af porteføljen samt %-delen af solgte forsikringer på alle biler


Marketing og permissions:
Udnyt permissions effektivt til at optimere kundeloyaliteten – særligt i det første vigtige år 


hent gratis guide:
sådan får du
succes med BI

 

Hent guiden og få:

  • Inspiration til succesfulde (og realistiske) BI-projekter inden for advokatbranchen 
  • 5 trin til succes med BI - og de faldgruber du skal undgå
  • Idékatalog over aktiviteter, som giver dig glade og dygtige BI-brugere

 

  


hvad er vigtigst 

for dig som 
forhandler?

Ét forkromet overblik: Fra salget af biler til overblikket over ordrer og lagerhåndtering

Performance på værkstedet: Muligheder for optimering på værkstedet og forbedring i omsætning af reservedele


Kommunikation med importøren:
Nem rapportering på tværs af salgsopfølgning, prøveture, tilfredshedsundersøgelser fra bilkøb og værksted


Finansiering og forsikring:
Indsigt i potentialet for mersalg og overblikket over mål


Churn analyse (opsigelsesrate):
Indsigt i nye og eksisterende kunder til at sikre serviceeftersyn og eftersalgsmarked

det solide datagrundlag
brug både bakspejl og 6. gear
til rapportering 


Mens ERP-systemet og DRACAR sikrer den basale værdikæde, kan du med en BI-løsning få endnu dybere indsigt i alt fra kædeberegninger og kapacitetsudnyttelse til optimering af eftersalgsmarkedet. 

Jo mere velsmurt et datagrundlag, jo større potentiale har du for at udvide din BI-løsning. Når du har de grundlæggende data på plads, kan du udvide din BI-løsning til også at inkludere finansiering & forsikring, marketing, eftersalgsmarkedet og analyser på tværs af interesseområder.

 

kapacitetsudnyttelse 
optimér ressourcer og
effektiviteten på værkstedet 

 

Brug data som et intelligent redskab til optimal kapacitetsudnyttelse, så du kan forecaste på tværs af ressourcer og sager og få indblik i, hvem har noget at lave nu og i fremtiden – og måske vigtigst af alt, hvem der ikke har.

Kapacitetsudnyttelse
I den daglige planlægning kan du sammensætte det rette team på en sag, så din klient får den bedst mulige oplevelse og resultat, mens du samtidig udnytter ressourcerne bedst muligt på tværs af kompetencer og anciennitet internt. Du sørger samtidig for, at hver enkelt faggruppe gør netop det, som giver bedst mening – fra den advokatfuldmægtige til partneren. Det er sundt for din forretning. 

Rentabilitet
Når du har styr på de grundlæggende data på den enkelte sag, kan du identificere flaskehalse i sagsbudgettet og optimere for et bedste cash flow. Det giver eksempelvis viden om, hvor stor indflydelse timeprisen har på rentabiliteten for den enkelte klient på lang sigt, og hvordan performancemåling er, når du altid har opdaterede faktureringsgrader og normtid på tværs af organisationen. Denne form for indsigt er uundværlig, når ambitioner om optimering og vækst skal udleves.   

kortlæg kunderejsen
sammensæt dit
marketingmix 



Hvor stærk er kundeloyaliteten? Kan du følge resultaterne af dine investerede kampagnerabatter og marketingaktiviteter? Kan du følge med i kampagner på tværs af indsatser i den enkelte forhandler og på de sociale medier? 

Spørgsmålet er så, hvordan skal marketingstrategien udføres? Og hvordan sikrer du den nødvendige indsigt i effektiviteten af marketingaktiviteterne?

Mål hvor du får mest for pengene
Ved at kortlægge den digitale kunderejse ind i din forretning får du den uvurderlige indsigt, som for alvor gør en forskel i antallet af flere loyale kunder. Jo større kendskab du har til din målgruppe, jo bedre en marketingplan kan du lave for næste år.

  • Overvej om du lige nu kan svare på følgende:
  • Reagerer din målgruppe på de trykte annoncer?
  • Skal du prioritere Google, Facebook eller LinkedIn højest
  • Kender du værdien af en podcast, en blog eller content marketing?


Lad os lave effektmålinger og gøre dig klogere på, hvad dine næste træk skal være.

et kort over bilbranchen 
opnå fælles forståelse 
gennem en workshop


En succesfuld BI-løsning starter ofte med en forretningsanalyse, som gennem blandt andet begrebsmodellering sikrer en fælles forståelse af verden. Når du og dine kolleger opnår den vigtige fælles forståelse, får I også et solidt fundament til rapportering på tværs af datakilder og afdelinger. 

Alle bringer viden til bordet
I mødet med en af vores forretningskonsulenter med erfaring fra bilbranchen får du og dine kolleger både nye indsigter og ikke mindst nye øjne på jeres verden. Samtidig bringer I jeres viden til bordet, og sammen skaber vi den vigtige fælles forståelse. Du kan se et eksempel på en begrebsmodel her til venstre. Måske kan du allerede genkende dele af din verden? 

derfor skal du vælge inspari som samarbejdspartner & værdiskaber

 

 

Vores branchekendskab er din fordel
Når du vælger Inspari som business intelligence partner, får du både en strategisk og teknisk sparringspartner. Gennem mange år har vi arbejdet med bilbranchen, og alle disse erfaringer kommer dig og dine kolleger til gode. Vi kender jeres udfordringer – og vi kender jeres potentiale. Samtidig er vi fuldt ud bevidste om, at enhver organisation er helt sin egen.

One size does not fit all
I Inspari arbejder vi med og er højt certificerede inden for de tre førende BI-værktøjer, nemlig Qlik, Tableau og Power BI. Og gennem årerne har vi selvfølgelig også fået erfaring med en række andre BI-værktøjer - så lad endelig ikke værktøjet skille os ad. Du kan derfor trygt vælge Inspari uanset dit værktøj, fordi vi ved godt, at one size does not fit all. 

 

 

kontakt mig
hvis du vil vide mere

 

anders rølling
+45 31 37 96 21
anr@inspari.dk


business 
intelligence 
til de data-
ambitiøse 

Gør data tilgængeligt 
både i og uden for organisationen

Bruger du uhensigtsmæssigt meget tid på at rapportere performance ud i organisationen? Er rettighedsstyringen en del af tidsrøveren? 

Med en BI-portal kan du udstille netop de data, der giver mening for de forskellige interessenter. Det frigiver ressourcer og sikrer overblik. Vi kan hjælpe dig med at lave en lækker BI-portal, uanset om du bruger Qlik, Tableau, Power BI eller Excel. Læs mere her 

Vejen til 
intelligent budgettering

Er finansbudgettet i Excel grænsende til det uoverskuelige? Flyver Excel-ark fra indbakke til indbakke?

Giv ledelseslaget et stærkt kort på hånden til altid at have overblik over økonomien med et dashboard over finansbudgettet. På den måde har alle én version af sandheden og kan dykke ned i finansrapporteringen for at finde svar og årsagssammenhæng.

Læs mere om performance management

Privacy