BI til bilbranchen

få bedre indsigt & 
træf bedre beslutninger 


Forestil dig at kunne følge alle biler gennem hele deres livscyklus, så du ved mere om, hvornår din kunde er klar til en ny bil, end de selv gør?

Med BI til bilbranchen gør du dine data til ægte forretningsværdi. Fra indsigt og analyser i nybilsalget til analyser på tværs af eftersalgsmarkedet giver BI dig den nødvendige indsigt til at træffe beslutninger baseret på fakta frem for mavefornemmelser.

Igennem mange år har vi leveret værdiskabende BI-løsninger til bilbranchen. Vi vil gerne vise dig perspektivet i at bruge data aktivt til at optimere, effektivisere og innovere din forretning - uanset om du er forhandler, importør eller har et ben i hver lejr.


har du styr på lagerbinding
og avance på nybilsalg
og eftermarked?   


kan du benchmarke på
tværs af forhandlere,
bilmodeller, mærker og selskaber?  


har du indblik i 
kundeloyalitet og
servicebesøg?  
 

skal vi tale sammen?
uforpligtende møde 

I Inspari arbejder vi hver dag med at skabe værdi i bilbranchen. Og vi kan også gøre en forskel for din forretning. Hvad enten du har spørgsmål, behov for support på dit BI-miljø eller blot gerne vil have en uforpligtende snak, så tøv ikke med at kontakte os. 

Du udfylder blot formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde et godt tidspunkt. 

hvad er vigtigst 
for dig som 
importør?

Ét overblik: Indsigt i forhandler-performance og benchmark-analyser

Serviceeftersyn og eftersalgsmarked: Indsigt i salget af originalt udstyr og tilfredshed for eftersyn og service

Lagerbinding: Overblik over værdikæde fra fabrik til kunde

Finansiering og forsikring: Overblik over samlet værdi af porteføljen samt procentdel af solgte forsikringer på alle biler

Marketing og permissions: Udnyt permissions effektivt til at optimere kundeloyaliteten
 

hent gratis guide
sådan får du succes
med BI i bilbranchen 


Hent guiden og læs: 

  • Hvor du skal starte for at få succes

  • Hvordan du vælger den rigtige frontend

  • Hvad du skal gøre for at forankre projektet i din organisation

hvad er vigtigst 
for dig som 
forhandler?

Ét forkromet overblik: Fra salget af biler til værkstedsbesøg og brugtbilspris

Performance på værkstedet: Optimering på værksted og forbedring i omsætning af reservedele

Kommunikation med importøren: Nem rapportering på tværs af salgsopfølgning, prøveture og tilfredshedsundersøgelser fra bilkøb og værksted

Finansiering og forsikring: Udnytte potentialet for mersalg

Opsigelsesrate: Indsigt i nye og eksisterende kunder til at sikre serviceeftersyn og eftersalgsmarked

det solide datagrundlag
brug både bakspejl og 6. gear
til rapportering 


Mens ERP-systemet og eksempelvis DRACAR sikrer den basale værdikæde, kan du med en moderne BI-platform få endnu dybere indsigt på tværs af systemer, afdelinger og datakilder. Du kan således både give ledelsen indsigt i de overordnede ledelses-KPI’er og samtidig gøre den enkelte afdeling mere datadrevet. Kodeordet er de rette data på det rette tidspunkt, så du får et stærkt grundlag til at eksekvere rettidigt.

Giv data til medarbejderne
Den moderne BI-platform er samtidig baseret på principperne om self-service BI, hvor den enkelte medarbejder selv laver analyser og søger svar i data i et sikkert miljø. Resultatet er en organisation, hvor det falder den enkelte helt naturligt selv at dykke ned i rapporter og dashboards for at finde nye indsigter og derigennem skabe værdi.

kapacitetsudnyttelse 
optimér ressourcer og
effektiviteten på værkstedet 

 

Brug data som et intelligent redskab til optimal kapacitetsudnyttelse, så du kan forecaste på tværs af ressourcer og opgaver og få indblik i, hvem har noget at lave nu og i fremtiden – og måske vigtigst af alt, hvem der ikke har.

Ressourceplanlægning
I den daglige planlægning kan du sammensætte det rette team på en opgave, så du bedst muligt udnytter timer på liften og fordelingen af kompetencer. Du sørger således for, at hver enkelt faggruppe gør netop det, som giver bedst mening – og det er sundt for din forretning. 

kortlæg kunderejsen
sammensæt dit
marketingmix 



Hvor stærk er kundeloyaliteten? Kan du følge resultaterne af dine investerede kampagnerabatter og marketingaktiviteter? Kan du følge med i kampagner på tværs af indsatser i den enkelte forhandler og på de sociale medier? 

Spørgsmålet er så, hvordan skal marketingstrategien udføres? Og hvordan sikrer du den nødvendige indsigt i effektiviteten af marketingaktiviteterne?

Mål hvor du får mest for pengene
Ved at kortlægge den digitale kunderejse ind i din forretning får du den uvurderlige indsigt, som for alvor gør en forskel i antallet af flere loyale kunder. Jo større kendskab du har til din målgruppe, jo bedre en marketingplan kan du lave for næste år.

  • Overvej om du lige nu kan svare på følgende:
  • Reagerer din målgruppe på de trykte annoncer?
  • Skal du prioritere Google, Facebook eller LinkedIn højest
  • Kender du værdien af en podcast, en blog eller content marketing?


Lad os lave effektmålinger og gøre dig klogere på, hvad dine næste træk skal være.

et kort over bilbranchen 
opnå fælles forståelse 
gennem en workshop


En succesfuld BI-løsning starter ofte med en forretningsanalyse, som gennem blandt andet begrebsmodellering sikrer en fælles forståelse af verden. Når du og dine kolleger opnår den vigtige fælles forståelse, får I også et solidt fundament til rapportering på tværs af datakilder og afdelinger. 

Alle bringer viden til bordet
I mødet med en af vores forretningskonsulenter med erfaring fra bilbranchen får du og dine kolleger både nye indsigter og ikke mindst nye øjne på jeres verden. Samtidig bringer I jeres viden til bordet, og sammen skaber vi den vigtige fælles forståelse. Du kan se et eksempel på en begrebsmodel her til venstre. Måske kan du allerede genkende dele af din verden? 

derfor skal du vælge inspari som samarbejdspartner & værdiskaber

 

 

Vores branchekendskab er din fordel
Når du vælger Inspari som business intelligence partner, får du både en strategisk og teknisk sparringspartner. Gennem mange år har vi arbejdet med bilbranchen, og alle disse erfaringer kommer dig og dine kolleger til gode. Vi kender jeres udfordringer – og vi kender jeres potentiale. Samtidig er vi fuldt ud bevidste om, at enhver organisation er helt sin egen.

One size does not fit all
I Inspari arbejder vi med og er højt certificerede inden for de tre førende BI-værktøjer, nemlig Qlik, Tableau og Power BI. Og gennem årerne har vi selvfølgelig også fået erfaring med en række andre BI-værktøjer - så lad endelig ikke værktøjet skille os ad. Du kan derfor trygt vælge Inspari uanset dit værktøj, fordi vi ved godt, at one size does not fit all. 

 

 

kontakt mig
hvis du vil vide mere

 

anders rølling
+45 31 37 96 21
anr@inspari.dk


business 
intelligence 
til de data-
ambitiøse 

Gør data tilgængeligt 
både i og uden for organisationen

Bruger du uhensigtsmæssigt meget tid på at rapportere performance ud i organisationen? Er rettighedsstyringen en del af tidsrøveren? 

Med en BI-portal kan du udstille netop de data, der giver mening for de forskellige interessenter. Det frigiver ressourcer og sikrer overblik. Vi kan hjælpe dig med at lave en lækker BI-portal, uanset om du bruger Qlik, Tableau, Power BI eller Excel. Læs mere her 

Vejen til 
intelligent budgettering

Er finansbudgettet i Excel grænsende til det uoverskuelige? Flyver Excel-ark fra indbakke til indbakke?

Giv ledelseslaget et stærkt kort på hånden til altid at have overblik over økonomien med et dashboard over finansbudgettet. På den måde har alle én version af sandheden og kan dykke ned i finansrapporteringen for at finde svar og årsagssammenhæng.

Læs mere om performance management

Privacy
Vi elsker cookies & data i Inspari. Nu hvor du er landet her på siden, skal du vide, at vi sender en virtuel Oreo i din retning. Den bruger vi til analyse og personalisering af indhold. Hvis du klikker på feltet 'JA' eller klikker videre på denne webside, accepterer du vores brug af cookies. Ja / Nej / Læs mere