BI til kundeservice
ét overblik over
alle aktiviteter


Har du mistet overblikket over, hvor lang ventetid der reelt set er på kundeservicelinjen, hvilke problemer der oftest opstår, og hvordan kunderne oplever servicen?

Med et kundeservicedashboard har du alle informationer liggende et sted, og du kan for alvor få et indblik i de aktiviteter, der rører sig i kundeservice.

Er du klar til at få en bredere og dybere viden?

oplever du også
disse udfordringer?


Din chef beder om en afrapportering fra seneste måned i forhold til antal opkald, antal løste sager m.m. og du skal derfor bruge meget tid på at:

  • Finde data
  • Visualisere data
  • Flytte data mellem systemer
  • Få et entydigt billede

Du kan måske ikke finde alt relevant data, hvilket gør det svært for dig at få et entydigt billede af, hvordan det reelt set er gået gennem den seneste måned. Du kan ganske enkelt ikke identificere alle sager, og der går data tabt, som der reelt set kunne handles ud fra og optimeres på.

Forestil dig nu at du havde et kundeservicedashboard, der giver dig det fulde overblik over dit data, og som du til enhver tid kan trække de korrekte tal fra, der kan give dig et billede af, hvordan det faktisk går med kundeservicefunktionen. Som en ekstra bonus sparer du også en masse tid på ikke at skulle fremskaffe data, og den tid kan istedet udnyttes til funktioner i kundeservicen.

 

 

Power BI business intelligence marketing dashboard

hvordan mon kunder opfatter den service,
vi yder,
og hvordan kan vi i kundeservice give dem en endnu bedre oplevelse

Kundeservice medarbejder

Citatet gælder for flere medarbejdere i kundeservice - måske den også rammer dig?

Derfor har vi skabt et kundeservicedashboard, som giver dig adgang til data fra dine relevante datakilder. Med dashboardet får du og dine medarbejdere et samlet overblik og mulighed for at følge med i eksempelvis:

  • udviklingen i kundetilfredsheden
  • lukketid pr. sag
  • performance på tværs af kundeservice

find dit foretrukne
BI-værktøj


Ta' os gerne med på råd i valget af dit BI tool, så vi sikrer os, at du får netop det, der passer bedst til din virksomheds behov. Vi bruger markedets tre førende BI tools til datavisualisering i dashboards, nemlig Qlik Sense, Tableau og Power BI. Nedenfor er alle tre listet, og under hver finder du en gratis trial, som du kan prøve kræfter med. Leg løs og byg dit eget kundeservicedashboard.

self-service BI

Som bruger får du mere magt. Du kan skabe fleksible og interaktive visualiseringer baseret på din egen intuition eller best practice vejledning.

 

 

stærke visualiseringer

Et brugervenligt design samt drag 'n' drop-funktionen gør det nemt og hurtigt for selv BI-nybegyndere at skabe visualiseringer.

responsivitet

Skærmstørrelsen tilpasses det enkelte device. Dermed får du maksimal frihed til at tilgå information, uanset om du anvender pc, tablet eller mobil.

 

data governance

Ét sæt nøgletal til alle i din organisation sikrer, at I kommunikerer én sandhed.

 

 

 

transparens

Let og overskueligt at visualisere udviklingen i analyserne der foretages – således kan du nemt dele de vigtige resultater med dine kollegaer.

 

 

 

 

 

 

embed hvor brugerne er

Uanset om det er et intranet eller en eksternrettet kundeportal kan du embedde Qlik Sense, der hvor jeres brugere er i forvejen. Genanvend datamodeller eller skab dem on-the-fly ved brug af de mange API’er.

 

 

 

 

 

 

 

kundeservicedashboard
gør det bedre i dag end i går

En kundeservicefunktion kan også være at håndtere regninger, og her kan en BI løsning give et hurtigt overblik over:

  • Er der sendt regninger ud til alle
  • Følger antal regninger budgettet
  • Betaler kunden til tiden
  • Hvor mange rykkere er udsendt

 

 

 


En BI løsning indeholder et datawarehouse, hvilket vil sige, at historikken gemmes, og det er muligt at handle på forrige historik over betaling af regninger. Her kan man i kundeservice overveje, hvordan man kan være på forkant med overskrevet forfald eksempelvis i form af at tilbyde rateafbetaling eller sende flere og tidligere påmindelser. I historikken fremgår det også, i hvilke geografiske områder kunderne har sværest ved at betale, samt hvilken kundetype der er tale om, og du er derfor ikke i tvivl om, hvem det er du skal være ekstra opmærksom på. Kundedashboardet kan altså hjælpe dig til at forebygge overskrevet forfald på baggrund af de seneste års data. Lyder det som noget for dig?

skal vi mødes
hos dig eller hos os? 

 

Hvis du tænker, at tiden er inde til et møde eller et uforpligtende kald, er du mere end velkommen til at kontakte os. Du udfylder bare formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde et godt tidspunkt. 

hent gratis guide
4 trin til sikkert valg
af front-end-tool


Download guiden og læs mere om:

  • Vigtige krav du skal stille til din front-end
  • En effektiv måde til at vurdere potentielle BI-værktøjer
  • Hvordan alle brugeres behov bliver dækket
Privacy
Vi elsker cookies & data i Inspari. Nu hvor du er landet her på siden, skal du vide, at vi sender en virtuel Oreo i din retning. Den bruger vi til analyse og personalisering af indhold. Hvis du klikker på feltet 'JA' eller klikker videre på denne webside, accepterer du vores brug af cookies. Ja / Nej / Læs mere