Dataklubben sæson 2 episode 3

 

Grundfos - fra Excel-hell til Power BI-nirvana

 

Dataklubben er i denne uge på besøg i den centrale BI-afdeling hos Grundfos til en snak om self-service BI og moderne brug af data. Grundfos har med self-service BI-strategien bevæget sig ud af ”Excel-hell” og er nu godt på vej mod Power BI-nirvana. Men hvad skal man egentlig være opmærksom på, når man migrerer et BI-setup i stor skala som hos Grundfos? Hvorfor vælger Grundfos at gå i skyen? Hvordan får man EDW-stacken til at spille sammen med self-service, big data og data lakes? Hvordan ved man, hvornår man skal ophøje en brugerdrevet løsning til corporate niveau? Og hvordan balancerer man ønsket om mere agilitet og data-frihed uden at ende i data-anarki?

Lyt med, når Morten Hannibalsen & Søren Ejlersen fra Grundfos fortæller om at understøtte self-service initiativer ved blandt andet at tage ejerskab af Power BI (og andre BI-tools) og dermed forhåbentlig undgå det vilde data-cowboyland. Vi skal også høre, hvordan man kan opdrage og træne brugerne i professionel brug af data og ikke mindst, hvordan community-drevne data-initiativer er et reelt alternativt til det traditionelle ticket-system.

 

I denne uges podcast kan du høre Mads Jensen, CDO hos Søstrene Grene, fortælle om at finde den rette balance mellem udrulning af de mange gode digitale idéer og de praktikaliteter, som de butiksansatte møder i deres hverdag. Så hvorfor det er vigtigt at have en fælles referenceramme i ledelsesgruppen? Hvordan arbejder Søstrene Grene med SoMe-data? Kan Mads fortælle, hvad værdien af et Like er? Og hvordan krydser Søstrene Grene marketingdata med realiserede salgsdata for at se effekten af marketingskampagner? Alt det og meget mere kan du glæde dig til at høre om i ugens podcast i Dataklubben.

Kan vi hjælpe dig? 
Skriv til os her,

Hvis du har spørgsmål eller tænker, at tiden er inde til et uforpligtende kald eller møde, kan du kontakte os her. Vi ser frem til at høre fra dig og svarer hurtigst muligt.