datadrevet marketing 
ét overblik over alle
online aktiviteter

Har du ét overblik over dine data fra Google Analytics, Facebook Power Editor, LinkedIn, AdWords, etc., eller bruger du tid på at springe fra kilde til kilde for at skabe dig ét samlet overblik? Hvis du gør som de fleste marketingafdelinger, hører du nok til sidstnævnte gruppe. Vi vil gerne vise dig en anden vej.

Marketing & data er det perfekte match i Inspari marketingdashboard. Med ét samlet dashboard kan du for alvor vise resultaterne af alle online aktiviteter. Og målinger og resultater er for de fleste marketingafdelinger også vejen til virksomhedens budget, fordi de nu kan måle ROI på events og marketing spend.

Vil du have bedre overblik og lave ægte datadrevet marketing? 

"half the money I spend on advertising is wasted...
the trouble is I don't know which half"

John Wanamaker (attributed), US department store merchant 1838-1922

Citatet er desværre stadig gældende i rigtigt mange marketingafdelinger. Generelt trænger datadisciplinen i marketing til en kærlig hånd af tre grunde:

  1. De analytiske kompetencer sidder endnu ikke i alle marketingafdelinger
  2. De store mængder data fra et væld af forskellige kilder er uoverskuelige uden de rette værktøjer
  3. Ledelsen prioriterer ikke ressourcer nok til, at marketing kan ændre på punkt 1 og punkt 2

 

leg med 
marketing BI tools


I Inspari bruger vi markedets tre førende BI tools til datavisualisering i dashboards, nemlig Qlik Sense, Tableau og Power BI. Vores dasbhoard er ikke afhængigt af, hvilket af de tre tools du foretrækker. Med et tool kan du lege med dine data og visualisere dine datakilder i dashboardet efter behov. Det er ikke så nemt i Excel, vel? Selvom vejen til den datadrevne marketingafdeling starter med mennesker med ambitioner, så kan et BI tool være med til at vække interesse – både for beslutningstagere og for medarbejderne i marketingafdelingen. Vi rådgiver meget gerne omkring, hvilket tool som passer bedst til din organisations behov. Nedenfor har vi listet tre muligheder. Du er meget velkommen til at downloade en trial. De er gratis, og du kan bare lege løs. God fornøjelse.

frihed til self-service med qlik sense

lav verdensklasse BI & datavisualisering

visualisering & analytics med microsoft power BI

self-service BI

Som bruger får du mere magt. Du kan skabe fleksible og interaktive visualiseringer baseret på din egen intuition eller best practice vejledning.

 

 

stærke visualiseringer

Et brugervenligt design samt drag 'n' drop-funktionen gør det nemt og hurtigt for selv BI-nybegyndere at skabe visualiseringer.

responsivitet

Skærmstørrelsen tilpasses det enkelte device. Dermed får du maksimal frihed til at tilgå information, uanset om du anvender pc, tablet eller mobil.

 

data governance

Ét sæt nøgletal til alle i din organisation sikrer, at I kommunikerer én sandhed.

 

 

 

transparens

Let og overskueligt at visualisere udviklingen i analyserne der foretages – således kan du nemt dele de vigtige resultater med dine kollegaer.

 

 

 

 

 

 

embed hvor brugerne er

Uanset om det er et intranet eller en eksternrettet kundeportal kan du embedde Qlik Sense, der hvor jeres brugere er i forvejen. Genanvend datamodeller eller skab dem on-the-fly ved brug af de mange API’er.

 

 

 

 

 

 

 

kender du de her
udfordringer?

Din chef beder dig om at afrapportere på en kampagne, som har kørt på flere forskellige kanaler, og du bruger derfor meget tid på: 

  • at finde data
  • at visualisere data
  • at flytte data mellem systemer
  • at få et entydigt billede af kampagnen
  • at skabe (de rette) indsigter 

Du kan ikke finde alle relevante data, så du kan ikke skabe et entydigt billede af afkastet på dine marketinginvesteringer. Du kan ganske enkelt ikke identificere de besøgendes engagement på din side og kan derfor ikke lave korrekt afrapportering af din investering. Du står derfor tilbage med manglende kendskab til netop dén kanal, der bidrager mest effektivt, og du har svært ved at bede om større budgetter. 

Inspari marketingdashboard kan hjælpe dig! 

Power BI business intelligence marketing dashboard

mangler du tid
i afdelingen?

Et business intelligence marketingdashboard fra Inspari kan hjælpe dig med et overblik over kvantificer- og kvalificerbare mål. Disse mål kan du bruge til at sammenholde i hvor høj grad du opfylder de strategiske og operationelle mål.

Målene skal være en afspejling af virksomhedens strategi, så du får et overblik over:

  • Alle kampagner
  • Performance på tværs af kanaler
  • Redskab til at rette og korrigere kampagner
  • Onsite forbedringsmuligheder

hent gratis guide
4 trin til sikkert valg
af front-end-tool


Download guiden og læs mere om:

  • Vigtige krav du skal stille til din front-end
  • En effektiv måde til at vurdere potentielle BI-værktøjer
  • Hvordan alle brugeres behov bliver dækket

skal vi mødes
hos dig eller hos os? 

 

Hvis du tænker, at tiden er inde til et møde eller et uforpligtende kald, er du mere end velkommen til at kontakte os. Du udfylder bare formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde et godt tidspunkt.